بایدها و نبایدهای تزریق ژل

تزریق ژل یک فرایند کاملاً تخصصی و با اهمیت می باشد و باید توسط افراد متخصص انجام شود. تزریق ژل می تواند زیبایی و جوانی افراد را بازگردانده و نواقص پوست و سطح بدن را برطرف کند.عموما تزریق ژل را برای صورت انجام می دهند.

در ترکیبات ژل ماده ای وجود دارد که که به آن اسید هیالورونیک می گویند. این ماده به طور طبیعی در پوست بدن انسان وجود دارد به آبرسانی پوست کمک می کند، به همین سبب پوست سالم تر و پرتر به نظر برسد. ماندگاری ژل ها در بدن بسته به اینکه از چه نوع ژلی استفاده کنید بین شش ماه تا دو سال است.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از اقدام به تزریق ژل، حتماً در خصوص حساسیت ها و بیماری های خود نظیر فشار خون، دیابت و یا بیماری های قلبی و عروقی با پزشک مشورت نمایید .

اگر سابقه تبخال دارید حتما قبل از انجام تزریق ژل آن را با پزشک در میان بگذارید تا داروی مناسب برای شما تجویز کند.

یک هفته قبل از تزریق باید از مصرف داروهایی مانند آسپرین و ژلوفن خودداری کنید.

نوشیدن آب کافی قبل از تزریق را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

از انجام این کار در سالن های زیبایی و مراکز نامعتبر جدا خودداری کنید. 

تنها براساس قیمت فیلر و ژل به انتخاب آن اقدام نکنید.

چه موقع تزریق ژل نیاز می باشد؟

تزریق ژل به بازگرداندن حجمی از پوست که به علت افزایش سن از بین رفته است کمک می کند و باعث می شود چین و چروک های کنار بینی تا نزدیک دهان از بین برود. علاوه بر این، برای از بین بردن گودی چشم یا فرورفتگی قسمت های مختلف پوست نیز مناسب می باشد. در ضمن برای رفع خط اخمی که به بوتاکس پاسخ نداده است، افزایش حجم لب ها، گونه ها، اطراف چشم، چانه و خط خنده نیز می توان از تزریق ژل استفاده نمود.  

دکتر فرامرز صفایی پیروز | بورد تخصصی جراحی عمومی ( ترمیمی - پلاستیک )